قرن هاست که روغن نارگیل به عنوان یک نرم کننده شناخته شده است، اما آگاهی های اخیر درباره سایر خواص فوق العاده ی آن، موقعیتی عالی از جنبه مراقبت پوست برای آن مطرح کرده است.

روغن نارگیل با افتـخار به انـواع چربی ها و ویـژگی ها، از قبیـل حفاظـت آنتی باکتریال، خنک کنندگی پوست، و آبرسانی، امروزه استفاده چشمگیری در محصولات مراقبت از پوست بر عهده گرفته است. اما بهترین روش بهره گیری از خواص آن، استفاده از روغن خالص نارگیل برای جوان سازی و باز کردن منافذ و در نتیجه تنفس پوست است.
برخی از ساده ترین و موثرترین روش های بهره گیری و استفاده از مزایای روغن نارگیل برای حفظ طراوت طبیعی پوست

اسکراب نارگیل
اسکراب کردن به پاک کردن ذرات آلوده و ناخالصی ها از منافد پوست کمک می کند و در عین حال بافت ملایم پوست را در معرض تخریب ناشی از خراش قرار می دهد. این مشکل را به خوبی می توان به کمک اسکراب نارگیل با مخلوط کردن چند قطره روغن نارگیل با یکی دو قاشق چای خوری شکر نارگیل از میان برداشت. از این مخلوط در فواصل زمانی معین استفاده کنید تا درخشش پوست خود را که پرورش یافته و از سلامتی سرشار شده، از درون تجربه کنید.
روغن نارگیل یک پاکسازی کننده پوست بی ضرر
تقریبا هیچ پاکسازی کننده ای وجـود ندارد که عملا پوست شما را پاک سازی کند بی آن که باعث خشکی شود و همزمان وعده حفاظت در مقابل آکنه و سایر مشکلات پوستی بدهد. روغن نارگیل با خاصیت آنتی باکتریال و محتـوای خنک کنندگی طبیعی اش، فـرصتی عالی برای پاکسازی انواع پوست، از جمله پوست های حساس و مستعد آکنه که از مشکل اگزما رنج می برند، در اختیار می گذارد. تنها چیزی که شما لازم دارید، افزودن ۵ قطره از هر یک از اسانس های اسطوخودوس، کندر، و لیمو ترش به یک فنجان روغن نارگیل گرم، همراه با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین است. سپس این مخلوط را در یک ظرف ریخته و در آن را محکم ببندید تا هوا به آن نفوذ نکند و تازگی خود را حفظ کند.
سم زدائی صورت با روغن نارگیل
سم زدائی کلید حفظ درخشش طبیعی پوست است و روغن نارگیل ماده ای افسانه ای است که نه تنها سم زدائی می کند بلکه رطوبت پوست را متعادل می کند تا درخشش طبیعی آن حفظ شود. برای این کار، 1/4 لیوان روغن نارگیل را با همان مقدار جوش شیرین مخلوط کنید و برای رسیدن به یک محلول کاملا شخصی، چند قطره اسانس مورد علاقه خود را به آن بیفزائید، و در رحمت را به روی خود باز کنید.
پاک کردن آرایش با روغن نارگیل
بقایای آرایش بر روی پوست می تواند عملا فرآیند پیری را تسریع کند. به لطف خواص پخت و تغذیه ای روغن نارگیل، از آن می توان برای پاک کردن آرایش چشم هم استفاده کرد. چربی های طبیعی موجود در آن لایه محافظی در اطراف چشم ایجاد می کند و در عین حال تمامی آثار آرایش را پاک می نماید. کافی است یک تکه پنبه یا دستمالی را به روغن نارگیل آغشته کنید تا ببینید حتی سرسخت ترین آرایشها هم به ملایمت پاک می شوند.
کره بدن روغن نارگیلی
چه راهی بهتر از مالیدن کره و روغن تازه و نرم به بدن، همان چیزهائی که به عنوان معجزه گر برای حفظ زیبائی طبیعی پوست شما شناخته شده اند؟ روغن نارگیل مخلوط شده با کره شیا و روغن جوجوبا. در این کره لوکس بدن، پوست شما را در لایه ای از لطافت عالی می پیچد. برای این کار، نرم کننده را در یک کاسه بر روی بخار آب گرم کنید. چند قطره اسانس دلخواه تان را به آن بیافزائید و این مخلوط داغ را در داخل فریزر قرار دهید. وقتی کاملا منجمد شد، مخلوط را آن قدر هم بزنید تا یک کره بدن کرمی و نرم درست شود.
روغن ماساژ با روغن نارگیل
روغن نارگیل با ایجاد یک لایه محافظ بر روی پوست، مزیتی برای پوستهای خشک به حساب می آید. روغن نارگیل به خوبی به پوست آب رسانی می کند بی آن که در پوست هر نوع گرفتگی ایجاد کند. ماساژ روزانه با روغن نارگیل جریان خون را به پوست بهبود می بخشد و درخشش طبیعی حاصل از سلامتی را به آن می دهد.
ترفندهای زیبایی با استفاده از روغن نارگیل
منبع: سلامت نیوز